Bramy garażowe

Garaż to w zasadzie miejsce, w którym znajdują się jedne z najbardziej cennych rzeczy, które posiadamy – auta czy motory. Jeśli dodamy do nich rowery, kosiarki i różnego rodzaju narzędzia (często specjalistyczne) potencjalny złodziej może się całkiem nieźle na nas wzbogacić. A co jeśli garaż jest połączony z domem i się do niego wedrze? Zyskuje wówczas łatwy dostęp do całego dobytku. Dlatego też tak bardzo istotny jest montaż solidnych, wytrzymałych bram. Z uwagi na sposób otwierania można wyróżnić cztery podstawowe modele.

Bramy garażowe uchylne

Decydując się na model z uchylną bramą trzeba pamiętać o tym, że przed garażem musi znajdować się odpowiednia ilość wolnej przestrzeni. Otwiera się ona bowiem do góry, ale jej dolna część wysuwa się na zewnątrz (ruch wahadłowy). Można je zamontować w otworach wjazdowych o szerokości od 225 cm do 312,5 cm.

Bramy garażowe segmentowe

Idealnym rozwiązaniem (i cieszącym się największą popularnością) dla garażu z krótkim podjazdem lub też z podjazdem bezpośrednio przy ulicy jest brama segmentowa. Samochód swobodnie można zaparkować tuż przed nią nie bojąc się o jego przypadkowe uszkodzenie. Jak sama nazwa wskazuje brama składa się z połączonych ze sobą segmentów, które podczas otwierania garażu chowają się pod sufitem. Odznacza się wysoką szczelnością i trwałością. Można ją otwierać ręcznie, ale lepszym rozwiązaniem będzie montaż automatyki ze zdalnym sterowaniem zwłaszcza jeśli posesja znajduje się przy ruchliwym trakcie.

Bramy garażowe rolowane / roletowe

Jeśli pragniesz maksymalnie zagospodarować dostępną w garażu przestrzeń warto postawić na bramę z systemem rolowanym. Nie posiada ona prowadnic podsufitowych dzięki czemu na powierzchni całego sufitu możesz podwiesić co tylko chcesz (np. narty, wędki, rowery). Mechanizm działania jest podobnie skonstruowany jak w roletach okiennych. Kurtyna bramy zwijana jest na wale bezpośrednio znajdującym się nad otworem wjazdowym. Steruje się nią przy pomocy dwóch wyłączników – wewnętrznego i zewnętrznego na kluczyk. Jeszcze wyższy komfort użytkowania tego typu bramy zapewnia sterowanie pilotem. Jeśli nastąpi problem z zasilaniem zawsze można ją otworzyć ręcznie korbą. Ciekawą opcją jest montaż profili z przeszkleniami, doświetlających wnętrze (przydatna opcja zwłaszcza dla garaży bez okien).

Bramy garażowe dwuskrzydłowe / rozwierne

Najbardziej tradycyjnym sposobem otwierania garażu jest brama składająca się z dwóch skrzydeł otwieranych na zewnątrz. Ich podział może być symetryczny lub asymetryczny (jedno węższe, drugie szersze). Warto rozważyć montaż w nich drzwi przejściowych, które usprawnią korzystanie z pomieszczenia. Przy wyprowadzaniu roweru lub wyjęciu potrzebnych narzędzi nie trzeba otwierać całego skrzydła. Dodatkowymi elementami mogą być przeszklenia (zwiększamy ilość naturalnego światła w garażu) lub kratki wentylacyjne, umożliwiające przepływ powietrza.

Sprawdź trendy bram garażowych

Top